Bericht van de voorzitter

02 april 2017

Beste leden,

Terwijl Nederland inmiddels uit haar winterslaap lijkt te ontwaken zit De Geneeskundestudent ook niet stil. Een paar weken geleden hebben we onze eerste handreiking(link) gepubliceerd om studenten handvatten te bieden om veelvoorkomende casus ten aanzien van professioneel gedrag aan te pakken. Daarnaast zijn we met veel van onze partners, waaronder OCW, in gesprek over de situatie rondom de arbeidsmarkt voor jonge basisartsen. Inmiddels is onze jaarlijkse enquête gesloten wat betekent dat binnenkort alle resultaten gepresenteerd zullen worden aan de stakeholders van de diverse onderwerpen zoals beroepskeuze, burn-out, zorg van de toekomst, leefstijl en genderdiversiteit in de opleiding. Ook zijn er diverse evenementen in aantocht waar we jullie van harte voor willen uitnodigen, waaronder een interactief symposium met Erasmus MC over de vraag: “Wie is de beste jonge dokter?” en een middag volledig in het teken van jouw beroepskeuze: “van bul naar baan”. Nadat we afgelopen jaar veel geïnvesteerd hebben in het intensiveren en uitbreiden van onze externe contacten zijn we verheugd binnenkort een belangrijk partnerschap aan te gaan met de VvAA waarmee we hopen onze leden nog beter te ondersteunen. Word je helemaal enthousiast van bovenstaande activiteiten? Vergeet dan vooral niet te solliciteren voor onze bestuursfuncties!

Wil je meer weten? Blijf dan op de hoogte via onze sociale media, publicaties of stuur ons een mailtje via info@degeneeskundestudent.nl

Hartelijke groet,

Claudia van Woerkom, voorzitter De Geneeskundestudent